אם אתם נמצאים בהליך פשיטת רגל או עברתם כבר הפטר וצריכים משכנתא? קוראים לי מרטין בוקסדורף ואני מומחה למשכנתאות של פושטי רגל בעבר או בהווה.


טיפלתי במאות משכנתאות של אנשים שנמצאים בפשיטת רגל או עברו פשיטת רגל ואני יודע איך להשיג את המשכנתאות האלו בתנאים הכי טובים שניתן להשיג היום.

שימו לב, משכנתאות לאנשים שנמצאים בפשיטת רגל או עברו פשיטת רגל, זאת התמחות מיוחדת ומאוד ספציפית- מי שלא מתמחה בזה, סביר להניח לא יודע כלל איך לגשת לנושא

הבהרה:

הרבה אנשים שכרגע נמצאים בהליך של פשיטת רגל, חייבים לקחת משכנתא חוץ בנקאית כדי לחסל את החובות. אנשים שכבר קיבלו הפטר, יכולים לקחת משכנתא בבנקים כמו כל אחד אחר.

משכנתא בבנקים אחרי שעוברים פשיטת רגל:

אני שומע הרבה מאוד יועצים והרבה מאוד אנשים שמספרים שהם לקחו יועץ כזה או אחר כדי להשיג משכנתא אחרי פשיטת רגל. אחרי שאני שומע איך הם פעלו אני מקבל חלחלה, איזה שטויות, איזה חוסר הבנה- מי שלא מבין בפשיטות רגל, שלא יתעסק בזה.

אז כמה זמן אחרי הפטר, ניתן לקחת משכנתא בבנק?

שמעתי הרבה מאוד תשובות לשאלה הזו, כאשר רובן לא נכונות בכלל. חלק אומרים 7 שנים, חלק אומרים 3 שנים וחלק אומרים 10 שנים.

האמת היא אחרת לגמרי, כאשר אני מדבר על אנשים שצריכים משכנתא אחרי פשיטת רגל, אני בכלל לא מדבר בלוחות זמנים. מה שחשוב לי זה לראות את "השינוי" אצל האדם שעבר את פשיטת הרגל. הסבר: אדם בדרך כלל עובר פשיטת רגל בגלל עסקים, שזה הרוב.

השאלה היא מה קרה לאחר ההפטר?

מספיק לי אנשים שעברו הפטר לפני שנה וחצי, אבל הם עשו באמת מהפך בחיים שלהם. אנשים שהבינו שעולם העסקים הוא "לא בשבילם" והתחילו לנהל חיים יציבים בתור שכירים. אנשים שעובדים בעבודה יציבה, אנשים שמנהלים חשבון בנק בצורה מסודרת, אנשים שמתנהלים בצורה אחראית, ללא הלוואות, ללא חריגות וללא הסתבכויות מיותרות.

אנשים כאלו, אני תמיד מצליח להשיג להם משכנתא ולא משנה באמת כמה זמן עבר מרגע ההפטר, כי זה לא הנקודה. הנקודה היא לראות התנהלות של בן אדם. זה מה שחשוב.

מה זה בעצם התנהלות:

אם אתם מנהלים חשבונות פעילים בבנקים או נכנסים לבנקים הרבה פעמים, לקחתם משכנתאות אז בטח שמעתם את הביטוי התנהלות. הכוונה היא לאו דווקא כמה כסף האדם מרוויח או איזה אוטו יש לו, אלא איך הוא מתנהל.

לפעמים אדם שחזרו לו כמה צ'קים שלא גרמו שום נזק אמיתי, לא באמת מצליח להבין מה רוצים ממנו? ואז כאשר אני מדבר איתו, הוא מסביר לי שהמחזור העיסקי שלו הוא 3,000,000 בשנה או שהמשכורת שלו היא 20,000 בחודש והוא לא מצליח להבין למה עושים לו בעיות בגלל כמה צ'קים שחזרו.

אז תרשו לי להסביר מה קורה בצד השני של המסך:

כפי שהסברתי בהתחלה, אני נלחם כל יום מול הבנקים עבור אנשים שהם מסורבים בבנקים, עברו פשיטות רגל וכל דבר אחר כזה. הרבה מאוד פעמים כאשר אני מנהל משא ומתן עם מנהל בנק כזה או אחר כדי לקבל משכנתא לפושטי רגל, אני מסביר שהאדם הזה הו בסדר גמור כבר שנים- בסך הכול עבר פשיטת רגל לפני כמה שנים.

התשובה שאני מקבל היא שהבנקים מעדיפים לא להתעסק עם פושטי רגל כי הם אנשים שלא יודעים להתנהל ולכן יש סיכוי טוב שיחזרו להיות פושטי רגל עם בעיות שום פעם. כלומר, מה שמפחדים ממנו זה לא העבר- זה העתיד.

אותו דבר בדיוק עם אנשים שרק חזרו להם כמה צ'קים, אני מנסה להסביר למנהלים שזה רק כמה צ'קים, אבל התשובה שאני מקבל היא: פעם הבאה זה יכול להיות הוראת קבע של המשכנתא שתחזור, לכן לא רוצים לקחת סיכון עם האדם הזה.

הסיבה שמבקשים לחכות כמה שנים אחרי שיש בעיה של צ'קים חוזרים, היא לא בגלל שהייתה בעיה, אלא כדי לוודא שזה לא דרך התנהלות קבועה. מה שמפחדים ממנו זה לא העבר, זה העתיד.

המשימה שלנו היא לשכנע את הבנקים שהבעיות היו דבר חד פעמי, שזה לא דבר שהוא חלק מהתנהלות לא תקינה ואין שום סיכוי שהדברים האלו יחזרו על עצמם.

איך עובדת משכנתא חוץ בנקאית לפושטי רגל?

משכנתא חוץ בנקאית היא לא משכנתא שמיועדת לטווח ארוך. מדובר על פתרון זמני, נקודתי, שאמור לפתור מצוקה ספציפית כדי שניתן יהיה לתקן את הבעיות ולהתחיל מחדש. אדם שנמצא בפשיטת רגל ויש לו בית שניתן לשעבד, יכול יחסית במהירות להשיג את סכום הכסף הנדרש כדי לסגור את פשיטת הרגל ולהתחיל דרך חדשה.

במתכונת של הלוואת גישור:

משכנתאות חוץ בנקאיות ניתנות במתכונת של הלוואת גישור לשנתיים, כאשר המטרה היא לקחת את הכסף לשנתיים למשל, לסדר את הדברים ולהתחיל מחדש.

ריביות גבוהות מאוד:

במצב שבו נמצאים בפשיטת רגל, אין אף גוף מימון בעולם שיציע סכום כסף כל שהוא, לכן החברות החוץ בנקאיות שמתמחות במתן משכנתאות לפושטי רגל, בדרך כלל גובות ריבית שנתית של 12-14 אחוז, במתכונת של הלוואת גישור, כאשר בשנתיים האלו משלמים רק את הריבית ולא את הקרן.

כמה משלמים בחודש:

החלק הטוב בעבודה מול חברות חוץ בנקאיות, זה האפשרות לשלם רק תשלום חלקי קטן במהלך החודש ולהוסיף את שאר התשלום ליתרת ההלוואה הסופית. דוגמה: נניח לקחת משכנתא חוץ בנקאית של 500 אלף שקלים. לפי 12 אחוז שנתי, אני אמור לשלם סביב 5500 שקלים בחודש. אבל זה סכום לא קטן בכלל.

במצב כזה, בדרך כלל החברות החוץ בנקאיות בדרך כלל מאפשרות לשלם נניח חצי מהסכום החודשי, כאשר שאר הסכום מצטרף ליתרה הסופית של ההלוואה. נניח שמשלמים 3500 שקלים בחודש, כך עוד 2000 שקלים בחודש מצטרפים ליתרה הסופית של ההלוואה. זה מכשיר מצויין לאנשים שנמצאים בפשיטת רגל וכרגע לא יכולים לשלם תשלום גבוה.

איך יוצאים מהמשכנתא?

נכון שהדבר הכי חשוב ברגע זה הוא לקבל את הכסף ולסגור את כל החובות, זה ברור. אבל דבר שמאוד מטריד את החברות אשר נותנות משכנתא חוץ בנקאית לפושטי רגל, זה איך אתם יוצאים ומחזירים את המשכנתא החוץ בנקאית שלכם ברגע שיסתיימו השנתיים.

האפשרות הקלה יותר היא כמובן למחזר את המשכנתא הזו לבנק, הרי כבר עברו שנתיים ובקלות ניתן לסיים את כל הבעיות ולעשות מיחזור לאחד הבנקים. האופציה השנייה היא כמובן למכור את הבית ולהחזיר את הכסף כולו. מה שחשוב זה שתהיה תוכנית ברורה איך מחזירים את המשכנתא.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או maratbok@gmail.com

צרו איתנו קשר עוד היום

פוסטים אחרונים בבלוג