מרטין בוקסדורף הוא מומחה למשכנתאות לאנשים שעברו בעיות פיננסיות. תהליך של בנייה והבראה הוא חלק קריטי בתהליך.

חשוב לי שנכיר קודם כל, שמי מרטין בוקסדורף ואני מטפל במשכנתאות של אנשים שעברו קשיים פיננסיים בחיים. אני משיג משכנתאות בבנקים לאנשים שעברו פשיטת רגל, עיקולים, הגבלות או כל דבר אחר שיכול להיות.

עכשיו שאנחנו מכירים מי אני ומאיפה אני מגיע, בואו נגיע לנושא של המאמר. איך מתחילים להתכונן למשכנתא אחרי פשיטת רגל ושאר הבעיות.

מה קורה כאשר אדם מסיים בעיה פיננסית גדולה?

נניח שאדם עבר קושי גדול מול המערכת הפיננסית, הסתבך, חזרו לו צ'קים, הגיע להוצאה לפועל, נכנס להגבלה בבנקים. לאחר כמה זמן הוא מתחיל לאט לאט ( או מהר מהר) לצאת מזה. הוא מגייס כוחות נפש וכסף ומתחיל לסגור את החובות.

עובר קצת זמן והוא סוגר את הכול ומתחיל לפתוח דף חדש. הוא כבר לא חייב לאף אחד כלום. ברוך השם. הדף החדש בדרך כלל כולל עבודה חדשה או עיסוק חדש, חשבונות בנק ללא אשראי וללא צ'קים. חשבון הבנק מסודר מאוד, אבל המערכת חוששת ממנו ולא מוכנה לתת לו כרטיסי אשראי, צ'קים או הלוואות. שימו לב שאני בכוונה מקצין את הדברים כדי להסביר את הכוונה.

הדף חדש אבל הBDI ישן:

האדם אולי התחיל דף חדש, אבל הbdi השלילי לא הולך לשום מקום וממשיך להציק לבן אדם. הbdi פשוט לא נותן לאנשים להתרומם כדי להיכנס חזרה למערכת הפיננסית ולהתחיל באמת להשתקם כמו שצריך.

כל ההתנהלות מתחת לרדאר:

מחלה נוספת של אנשים שעברו פשיטות רגל או בעיות דומות היא שהם מתרגלים לפעול מחוץ למערכת. להתנהל ללא חשבון בנק או להתנהל בבנק הדואר, להפקיד משכורת אצל האישה או לקחת אותה בשחור, להקטין את ההכנסות של העסק כדי לא לשלם מיסים או שחלילה לא יבטלו את ההפטר אם יראו שהאדם מרוויח כסף.

אם אתם מרגישים שזה מדבר אליכם, אז תדעו שאתם לא היחידים אבל זה עדיין לא עוזר לכם בשום דבר. חייבים לעשות מהפך משמעותי כדי להיות מוכנים לקחת משכנתא.

אז איך עושים הבראה פיננסית לצורך משכנתא?

כאשר אני מדבר על הבראה פיננסית אני מתכוון לדברים שצריך לעשות כדי להכין את הבסיס ללקיחת המשכנתא. אז הנה הפעולות הראשונות שצריך לעשות כדי להיות מוכנים:

בדיקת דוח נתוני אשראי BDI ותיקונים:

לאנשים שעברו חובות מול הבנקים, קוראת תופעה מוזרה. נניח שהיה לי חוב מול בנק מסוים ואני שילמתי את החוב. הרבה פעמים קורה שהחוב במציאות נסגר אבל בדוח נתוני האשראי שלכם זה עדיין מופיע. כלומר הבנק שהיה אליו את החוב, לא טרח להודיע לבנק ישראל שהחוב אכן נסגר.

אם הדבר הזה קורה אצלכם, דבר ראשון שחייבים לעשות זה כמובן להזמין דו"ח נתוני אשראי ואז לבדוק לעומק שאין בעיה שמצריכות תיקון. אם יש צורך בתיקון, כמובן לטפל בזה מיידית כדי למחוק את החובות.

סידור הכנסות:

אם הכול אצלכם תקין, אז אתם כמובן יכולים לדלג על הסעיף הזה. אם אתם מפקידים את המשכורת אצל האישה או לוקחים מזומן או שאתם דואגים שהדו"חות של העסק שלכם יהיו נמוכים- זה הזמן לעצור את זה. לפתוח חשבון בנק משלכם ולהתחיל להפקיד שם משכורת, אם אתם עצמאיים – אז קדימה להתחיל להצהיר על ההכנסות, זה הזמן לחזור להתנהל כמו אדם תקין מהשורה.

שיפור דירוג אשראי:

ציון האשראי שלכם נקבע על ידי התחייבויות בחשבון. כלומר, צ'קים שיורדים מהחשבון, הוראות קבע, הלוואות, כרטיסי אשראי. כלומר על מנת להעלות את דירוג האשראי שלכם, אתם צריכים את כל הדברים האלו או לפחות חלקם כדי לשפר את דירוג האשראי.

אם אתם יכולים להוציא פנקס צ'קים, תוציאו ותיתנו הרבה מאוד צ'קים קטנים כדי לשפר את הדירוג, תוציאו כרטיס אשראי ותתחילו להשתמש בו, תעשו הוראות קבע לרשויות מהחשבון שלכם. אם אתם יכולים, תיקחו הלוואה קטנה ותשלמו אותה בצורה תקינה.

כל אחד מהדברים האלו שתעשו, ישפר את דירוג האשראי שלכם בצורה ניכרת ויקל עליכם בקבלת המשכנתא ובכל שאר הדברים מול הבנקים בכלל.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או maratbok@gmail.com

צרו איתנו קשר עוד היום

פוסטים אחרונים בבלוג